Dag 17 Final

De laatste dag van de spelen in Rio waren voor ons Nederlanders niet echt succesvol.Nouchka Fontijn won zilver zoals ze zelf zei. Maar ze verloor op punten van een Amerikaanse. Moutenbiker van Hout verloor zijn fiets en daarmee de kans op eremetaal. En dus ging mijn blik naar twee finales bij de mannensport uit. Brazilie tegen Italie in Maracanazinho was de eerste strijd. Het volleybaltoernooi dat nu precies 20 jaar geleden de mooiste olympische titel van Nederland opleverde werd ditmaal opnieuw niet gewonnen door Italie. Ze verloren kansloos van het thuisland dat met keiharde slagen de Italiaanen geen enkele kans gaf. 3-0 en dus opnieuw goud voor een mannenteam van het gastland. Dit werd gevierd met een aantal voetballers die gisteren nauwelijks 100 meter verder in het grote stadion hun titel hadden gewonnen. De tweede finale van de dag volgde een paar uur later. Dream Team USA won met groot gemak van Servie de basketbalfinale. En dus zitten de spelen erop. Morgen nog eenmaal een persoonlijke terugblik op mijn spelen maar voor iedereen die met mij mee heeft geleeft de afgelopen dagen al een woord van dank. Ik ga over een half uur genieten van de sluitingsceremonie van de spelen van Rio. Nog eenmaal kijk vanuit de zetel in Klazienaveen naar mijn stad. De stad waar ik ooit kwam om te dromen. De stad waar ik nu mijn droom heb zien uitkomen. De Olympische Spelen van Rio de Janeiro. De Spelen waar ik kennis heb mogen maken met de absoluut beste atleten van deze wereld. Nog eenmaal mag ik zeggen #ikwaserbij

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!