Dag 3 Inesperado

Terwijl een strakke wind waait over de tribunes van de strubbenbocht van het TT circuit ontwaakt olympisch Rio de Janeiro . De Racingday’s vormenvoor mij het begin van twee weken live sport kijken. Maar magisch zijn de wedstrijden met motoren in Assen niet. Dag 2 van de 28e zomerspelen werden dat wel. De wielerwedstrijd bij de mannen gisteren was voor ons land een teleurstelling, de vrouwenwedstrijd leek dat echter nog veel meer te gaan worden. Annemiek van Vleuten klom als snelte de laatste berg op en leek op weg naar goud. Maar ze liet zich net als Niballi gisteren verrassen in de gevaarlijke afdaling en vloog uit de bocht. Weg droom, weg goud en weg kans op Nederlands succes. Want achter haar reed de Amerikaanse Marra Abbott. En omdat ze verdwaasd achter bleef op de stoep zou de Amerikaanse goud gaan winnen. Want pas in een groepje daarachter zat Anna van der Breggen. Maar de afloop is bekend, het eerste goud van deze spelen voor Nederland. Wat een heerlijk gevoel om nu naar Rio af te reizen. Alles is gepakt en gechekt. Vanaf zes uur ’s ochteds wacht de lange reis. Het olympisch zwembad is het einde van de trip.Daar wacht mijn eerste kennismaking van met de spelen. Kleine correctie nog even wat betreft mijn verhaal van gisteren. Nederland wist een nederlaag bij het volleybal alsnog af te wenden en won in vijf sets van China. Een prachtige zege die zeker verdient was gezien het spel van de dames. Hopelijk is het de start voor de Nederlandse sport voor een succelvolle spelen. En winnen we veel medailles als team NL. Aan mij gaat het in iedergeval niet liggen. Ik ben in topvorm. Morgen is Martin in Rio, tot dan